Better

Assalamualaikum and cheers everyone.Harini akak ni nak share crita sket kat adik-adik sekolah pasal zaman persekolahan ni.Put aside your smartphone and focus on this entry.




Masa kat sekolah dulu,especially final year as form 5,sy memang academic oriented.Memang xambik kisah orang, jarang bercakap dengan adik-adik roomate and ngadap buku je.Because on that time,sy takut sy xscore dlm SPM.Then, sy takut apa yg orang expect pada sy hanyalah impian sj.So,memang balik dr kelas,full of extra classes and exams,memang xde masa untuk meluangkan masa dgn org sekeliling.Mungkin sy berjaya dapatkan apa yg sy inginkan, tapi sy gagal untuk mencipta memori yg akan sy kenang nanti.When i'm looking back at my old pictures,sy nangis sorang.Nangis sbb menyesal xluangkan masa dgn org sekeliling masa kt sekolah dulu.Masa weekend yg spatutnya masa utk chill dgn kawan-kawan dgn adik-adik junior tp sy gunakan utk study je kat study room.Seriously,andai dapat kuundurkan putaran duniaaaaa..Pastu, in terms of academic, saya lupakan best friends saya,saya mulai study dengan budak lain.Saya mulai lupa dgn best friends saya,Apabila last day kat sekolah,barulah saya sedar ttg apa-apa yg sy lakukan slama ni is such a silly decision!



And yet,right now, masa sy dah masuk ke pngajian tinggi,sy memang bukan and tak nak jadi academic oriented.Sy join pape je yg ada,yg orang anjurkan.To create memories.To gain experiences.Sy taknak apa yg sy lakukan masa sekolah dulu ,sy buat lagi kt sini.Sy nak rapatkan diri saya dengan org sekeliling.Kalau awak berjaya mana sekalipun,tapi anti-social,you're fail in creating memories.



So, don't let the fear controls you.Macam kat sekolah,sy fear xdapat ni lah,tu lah.Sbb tu sy fear utk mencuba benda lain di sekeliling saya.Dalam hidup ni,memang perlu untuk kita study,tapi dalam perjalanan hidup ni perlu ada warna-warni jugak,create memories with people around you.Sapa-sapa yg nak final year tu,study-study jugak, tapi jangan sampai tak socialize dengan orang sekeliling. Jangan nanti waktu tengok gambar-gambar lama,nangis menyesal tak create memories with your friends.Tu je sharing session utk kali ni.Hola!

Comments

Popular posts from this blog

Interview

Throwback Jaulah Miri Sarawak-Sabah 2016

Cinta